شناسهٔ خبر: 100625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

نام نویسی ۳۰هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان

مهندس حسینی2 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: مشکلی در زمینه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان(همدان) داریوش حسینی در جلسه ویدئو کنفرانس به ریاست مقام عالی وزارت و با حضور استاندار همدان برگزار شد، بیان کرد: با بازگشایی سامانه ثبت نام مسکن وزارت راه و شهرسازی برای شهر همدان، تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، پس از پایان شورای ملی مسکن که به ریاست دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام‌نویسی در این طرح تا ۱۵ آذر تمدید شد.  

استاندار همدان ادامه داد: در حال حاضر استان همدان نیازمند ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که ۸۰ درصد اعتبار ساخت این واحدها از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان تامین می‌شود.  

قاسمی فرزاد افزود: در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود و همچنین سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک های میانی ۹ درصد و دهک‌های بالا ۱۲ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان در پایان خاطر نشان کرد: به منظور پیگیری اقدامات، بر اساس زمین بندی صورت گرفته، شورای مسکن استان همدان هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود و در شهر ملایر با اختصاص چهار هکتار زمین به این طرح، بخش زیادی از مشکل زمین  برطرف شده است.